شنبه 18 مرداد 1399
نادری در حاشیه نشست با ادمین‌های صفحات اجتماعی حوزه هنری:

فضای مجازی بهترین راه دسترسی مردم به محتواهای تولیدی حوزه هنری است

امین نادری
    -     کد خبر: 11509
    -     تاريخ انتشار : 1399/4/25|12:58
سرپرست حوزه هنری دیجیتال معتقد است: حوزه هنری در فعالیت‌های خود محتوای بسیار غنی و نابی تولید کرده و می‌کند. محتوایی که همچون چشمه‌ آبی زلال است، اما این محتوا درست به دست مخاطبان نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نشست ادمین‌های صفحات اجتماعی حوزه هنری با اعضای حوزه هنری دیجیتال در راستای بررسی وضعیت فعالیت‌های مجازی حوزه هنری و معرفی و ارائه محتواهای تولیدی، برگزار شد.

امین نادری سرپرست حوزه هنری دیجیتال در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: حضور در فضای مجازی همواره از سوی مقام معظم رهبری و بزرگان کشور مورد تأکید قرار گرفته است. ایشان اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب و کار در این فضا را جهاد دانسته‌‌اند.

نادری افزود: اما آنچه ما را به برپایی این نشست وادار کرد این است که حوزه هنری نمودی درست در فضای مجازی نداشته و آنچنان که باید در این فضا دیده نشده است. البته مدتی‌ست اقدامات و تلاش‌های خوبی از سوی اداره کل روابط عمومی حوزه هنری و برخی مراکز هنری حوزه هنری صورت گرفته است که منجر به معرفی بهتر و بیشتر و ارائه قوی‌تر برخی از محصولات حوزه هنری در فضای مجازی شد؛ اما بی‌شک این تمام ظرفیت حوزه هنری در فضای مجازی به نسبت تعداد آثار تولیدی و حجم فعالیت‌هایش نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه هنری زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در فضای مجازی فراهم نشده است. به همین خاطر حوزه هنری ابزار اختصاصی لازم برای ورود به فضای مجازی را ندارد. پس برای حل برخی نیازهای خود به ابزارهای موجود روی آورده است. به گونه‌ای که برخی مراکز هنری حوزه هنری با به‌کارگیری پلتفورم‌های موجود به معرفی محصولات، آثار و تبین اهداف و گفتمان خود پرداخته‌اند و توانسته‌اند سهم خوبی را هم از آن به دست بیاورند. اما با نگاهی یکپارچه و سازمانی، این موفقیت برای همه مراکز حوزه هنری شکل نگرفته است.

نادری با اشاره به بلاتکلیفی در فعالیت و یا عدم فعالیت حوزه هنری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: غالبا مراکز حوزه هنری الزامات حضور در فضای مجازی را نمی‌دانستند و به شیوه‌ای سنتی عمل می‌کردند و البته تکلیف حوزه هنری نیز به‌عنوان یک سازمان فرهنگی و هنری برای حضور در فضای مجازی مثل اینستاگرام مشخص نبود و نمی‌دانست که باید حضور داشته باشد و یا نه. اما با ورود جدی و بکارگیری استراتژی محتوایِ درست، وضعیت خیلی متفاوت‌تر از قبل شد.

وی تاکید کرد: باید ادبیات و مفاهیم فضای مجازی را برای فعالیت درست و کارآمد یادبگیریم.

نادری افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند «انسان باید فرزند زمانه خویش باشد». پس ما هم باید با ابزارهای روز دنیا هماهنگ باشیم و از امکانات آن‌ها برای ارتباط‌گیری با مخاطب خود و تأثیرگذاری روی آن‌ها بهره ببریم. بی‌شک اگر از چنین موقعیت‌هایی جا بمانیم رقبای داخلی و خارجی جای ما را می‌گیرند و ذائقه مخاطبان ما را تغییر می‌دهند.

وی در ادامه گفت: حوزه هنری در بستر فعالیت‌های خود محتوای بسیار غنی و نابی تولید کرده و می‌کند. محتوایی که همچون چشمه‌ آب زلال است؛ اما این محتوا درست به دست مخاطبان نمی‌رسد. یکی از بهترین راه‌های دسترسی مردم  به محتواهای تولیدی حوزه هنری، فضای مجازی‌ست که نیازمند علم و ابزار است. متاسفانه ما در سال‌های گذشته نه ابزار مناسب آن را فراهم کردیم و نه به علم آن پرداختیم.

سرپرست حوزه هنری دیجیتال با اشاره به چرایی راه اندازی حوزه هنری دیجیتال تاکید کرد:‌ شأن و جایگاه حوزه هنری دیجیتال مشاوره دادن است. ما ابزار اجرایی نداریم، بلکه با ابزارهای موجود در سازمان اهداف خود را پی‌گیری و محقق می‌کنیم.

نادری درخصوص نشست با ادمین‌های صفحات اجتماعی حوزه هنری تصریح کرد: جلسه‌ امروز شروع یکی از سرفصل‌های کاری حوزه هنری دیجیتال است؛‌ که حضورِ منسجم و پویا در فضای سوشال و شبکه‌های اجتماعی از جمله آنهاست. همچنین در مبحث سایت و پلتفورم‌داری هم برنامه‌هایی در دست تهیه داریم که به‌زودی خبرهای خوبی از آن اعلام می‌شود.

سرپرست حوزه هنری دیجیتال در پایان گفت: این جلسه برای هماهنگی بیشتر و شنیدن دغدغه‌های فعالان صفحات اجتماعی حوزه هنری و پی‌گیری برای حل آن‌ها بود. همچنین الزامات و پیش‌شرط‌‌های علمی مورد نیازِ حضور در فضای مجازی را با هم به اشتراک گذاشتیم.  این نشست‌ها، استراتژی‌های محتوایی هر مرکز با کمک شرکت‌کنندگان استخراج می‌شود. به این ترتیب در آینده‌ای نزدیک ظرفیت‌های اجتماعی موثر و مفیدی در صفحات مجازی حوزه هنری ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

سایر تصاویر

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال