شنبه 21 تیر 1399
سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری/۳

آجرلو: مراکز استانی حوزه هنری باید برندسازی کنند/ سایت جدید امور استان‌های حوزه هنری رونمایی شد

آجرلو
    -     کد خبر: 11404
    -     تاريخ انتشار : 1399/4/7|20:04
سرویس : استانها
اسماعیل آجرلو در این نشست گفت: هر استان باید برند هنری و فرهنگی خود را در سطح ملی تعیین و روی آن تلاش کند و خود را با آن توانایی معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در نخستین روز از سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری که صبح امروز ۷ تیرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری کار خود را آغاز کرد، اسماعیل آجرلو به مباحث مربوط به بخش معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و ارزشیابی امور استان‌ها پرداخت.

وی در این نشست با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های ملی هر استان گفت: استان‌ها به‌صورت تخصصی متناسب به توانایی‌های استانی خود فعالیت فرهنگی و هنری کنند و آمادگی خود را در اجرای آن اعلام کنند. به‌عنوان مثال استان کردستان در دف‌نوازی قدرتمند است و حوزه هنری این استان را با دف‌نوازی‌اش می‌شناسند. پس هر استان باید برند هنری و فرهنگی خود را در سطح ملی تعیین و روی آن تلاش کند و خود را با آن توانایی معرفی کند. به این ترتیب هر استان می‌تواند به مرجعی در موضوعات و عرصه‌های گوناگونی فرهنگی و هنری کشور به صورت اختصاصی تبدیل شود.

آجرلو با تأکید بر کشف ظرفیت‌های هر استان در برندسازی خود گفت: هر استان باید برای برندسازی استان خود جذب بودجه داشته باشد و منابع لازم خود را تأمین کند. این کار باید علاوه بر کمک‌هایی باشد که از ستاد مرکزی حوزه هنری می‌گیرد.

آجرلو برای بیان بهتر و واضح‌تر از برندسازی و اهمیت وجود آن برای مراکز استانی حوزه هنری، مباحثی از جمله مفهوم‌شناسی برندینگ، فرآیند برندسازی، دلایل برندسازی، مشتریان و مخاطبان کم‌هزینه و دبیرخانه هنری ایران آینده را بیان کرد و گفت: برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است «ذهنیت» مردم را نسبت به محصول با برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی افرادی، خاص یا عام، به سمت شما بیایند.

وی افزود: برنامه‌ریزی استان‌ها باید به سه قسمت ادبیات پایداری، اجرای برنامه‌های متداول و مأموریت خاص و مسئله محور خاص استان شما تقسیم و برای رسیدگی به آن اقدام شود. از میان این سه قسمت، بخش مأموریت خاص و دغدغه‌مندی هر استان که می‌خواهد با آن مسئله‌ای از کشور را حل و به آن رسیدگی کند بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی کمی از رشد فعالیت استان‌ها، راهکارهایی برای روند بهتر استان‌ها پیشنهاد داد. همچنین رؤسای استانی هر کدام سوالات خود در مورد این گزارش را پرسیدند و آجرلو به آن‌ها پاسخ داد.

آجرلو پس از ارائه گزارش خود گفت: ما باید هر استان را نسبت به خودش بسنجیم و رشد آن را بررسی و نتایجش را معرفی کنیم. این گزارش برای کمک به استان‌ها برای شناسایی توانایی‌ها و ضعف‌های خودش است.

وی در پایان گفت: بهتر است به‌جای مقایسه خطی، هر استان را با خودش مقایسه کنیم.

در پایان این بخش از نخستین روز از سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری نیز از سایت جدید امور استان‌ها رونمایی شد و مهندس توکل‌پناه با ارائه گزارشی، کاربردهای گوناگون این سایت جدید را معرفی کرد و به سوالات هر یک از رؤسای استان‌ها پاسخ داد.

گفتنی است، سی‌وهشتمین نشست سالانه رؤسای مراکز استان‌های حوزه هنری ۷ تا ۹ تیرماه به میزبانی حوزه هنری مرکز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال