یکشنبه 4 آیان 1399

بررسی نقش تهیه‌کننده و مدیر تولید در تئاتر

سیدین نیا
    -     کد خبر: 11284
    -     تاريخ انتشار : 1399/3/20|11:07
سرویس : استانها
نشست تخصصی «نقش تهیه‌کننده و مدیر تولید در خلق اثر نمایش» ویژه هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه، با حضور سید مهدی سیدین‌نیا مدرس دانشگاه، در حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نشست تخصصی «نقش تهیه‌کننده و مدیر تولید در خلق اثر نمایش» ویژه هنرجویان باشگاه تئاتر تجربه، با حضور سید مهدی سیدین‌نیا مدرس دانشگاه، در حوزه هنری قم برگزار شد.

سید مهدی سیدین‌نیا در ابتدای این نشست که روز دوشنبه 19 خردادماه برگزار شد، به شرح هرم وارونه دانش پرداخت و گفت: این هرم از قائده که اطلاعات است شروع به دانش، سپس علم و در نهایت نظریه ختم می‌شود، بحث تولید می‌بایست شامل تمام این مراحل باشد.

وی در ادامه به مراحل سير و سلوك و كشف و شهود یک هنرمند در مسیر تولید اشاره کرد و گفت: این مراحل شامل احساس، عقل و دل هنرمند هستند و هنری ماندگار است که بتواند در ابعاد مختلف نفوذ کند و پیام خود را از مرحله احساس به عقل و از عقل به دل مخاطب برساند.

سیدین‌نیا درخصوص اهمیت انسان‌شناسی در حوزه مدیریت گفت: انسان دارای ابعاد مختلفی‌ست که اگر در عرصه مدیریت تسلط کافی به این ابعاد حاصل نشود موفقیتی اتفاق نمی‌افتد. یک مدیر موظف است تا تمام منابع و تجهیزات را بسیج کند تا در مسیر اهداف سازمانی قرار بگیرد.

وی در ادامه به جهان‌بينی متفاوت يك مدير موفق اشاره کرد و گفت: این جهان‌بینی می‌تواند تحت تاثیر خدا یا شیطان، فطرت یا نفس و عقل یا شهوت قرار گیرد و شکل بگیرد.

رئیس حوزه هنری قم خاطرنشان کرد: تهیه‌کننده هر کاری مسئول صفر تا صد هر پروژه و عمليات توليد است. بلافاصله پس از اینکه متن فیلم‌نامه یا نمایشنامه انتخاب و نهایی شد، مدیر تولید توسط تهیه‌کننده دعوت به کار می‌شود.

وی به ده فرمان و دستورالعمل برای یک مدیر موفق اشاره کرد و گفت: این ده فرمان عبارتند از اینکه؛ هیچگاه پاسخ قاطع نه برای مراجعات نداشته باشد، توانایی برقراری ارتباط داشته باشد، در کمک خواستن از دیگران هراسی نداشته و در کارها از تجربیات دیگران استفاده کند، صداقت داشته باشد و از مشورت و تکنولوژی بهره بگیرد و خونسرد باشد. همچنین از امکانات استفاده بهینه داشته و در برخورد با افراد، قاطع و صریح باشد.

سیدین‌نیا در پایان به وظایف یک مدیر تولید اشاره کرد و گفت: این وظایف شامل؛ انعقاد قرارداد، انتخاب لوکیشن یا مکان اجرا، تدارکات، حمل و نقل، بیمه، پرداخت دستمزدها، ارتباط با عوامل، بودجه‌بندی می‌شود.

در ادامه سلسله نشست‌های نقش مدیر تولید و تهیه‌کننده در خلق نمایش، به برنامه‌ریزی خطی زمان و اهمیت آن و ملزومات این نوع مدیریت اشاره خواهد‌ شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

سایر تصاویر

ارسال نظر

نام
پست الکترونیک
متن
captcha
ارسال