یکشنبه 19 مرداد 1399
نتیجه جستجوی کلیدواژه:کمیک استریپ
ژانرشناسی کمیک
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/۸
بررسی تطبیقی ژانرشناسی کمیک ایرانی با نگاهی به کمیک آمریکایی
ژانر، وسیله‌ای برای مطالعه و درک بهتر روایت در رسانه‌های مختلف بوده و بسیاری از ژانرهای موجود در رسانه کمیک، همان ژانرهای شناخته شده در سینما و ادبیات و با همان خصوصیات هستند.
خلاقیت کودکان
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک استریپ/۷
نقش کمیک‌استریپ در رشد خلاقیت کودکان/ در آموزش خلاقانه کودکان، فرایند از فرآورده اهمیت بیشتری دارد
بیرانوند پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان، معتقد است: توانایی‌ کودکانی که تحت دوره‌های کمیک‌استریپ قرار می‌گیرند، بر مبنای استانداردهای جهانی آموزش تغییر می‌کند.
کمیک دفاع مقدس
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/۶
ظرفیت‌های کمیک‌استریپ در بازنمایی دوران دفاع مقدس
راضیه خوش‌ضمیر پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان، معتقد است: نسل کودک و نوجوان از جمله قشرهای اجتماع است که هیچ تصویری از دوران دفاع مقدس ندارد؛ جزء آنچه می‌شنود، می‌خواند و یا تصویر مستند آن را از رسانه‌ای چون تلویزیون مشاهده می‌کند.
حسین قربانزاده
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/۵
باید درِ مدارس به روی شاعران و نویسنده‌ها باز شود
حسین قربانزاده: وقتی می‌گوییم «ادبیات کودک و نوجوان»، از چه حرف می‌زنیم؟ دقیقاً از یک فرصت. از دانش و مقوله‌ای که می‌تواند دنیای بهتری بسازد و برای ساختن دنیای بهتر، باید دوره کودکی و نوجوانی مد نظرمان باشد.
فرید آمالی
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/۴
تصویرگری، مزاحم تخیل خواننده است؟
فرید آمالی تصویرگر کتاب، معتقد است: کمیک‌ به دلیل جذابیت‌های بصری، مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند و نتیجه آن، بالارفتن سرانه مطالعه کشور خواهد بود.
بزاززادگان
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/۳
بزاززادگان: احیای عرصه کمیک، در گرو شناخت دقیق مدیران فرهنگی است
فراز بزاززادگان تصویرگر داستان‌های مصور معتقد است: زمینه و بازار برای رشد و ترویج کمیک مهیاست و استعدادهای بسیار خوبی در این زمینه داریم، اما متأسفانه مدیران فرهنگی ما آینده‌نگر نیستند.
احمد عربلو
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/۲
عربلو: کمیک برای گروه سنی خاصی نیست/ در بومی کردن شخصیت‌های کمیک موفق نیستیم
احمد عربلو نویسنده و داستان‌نویس، معتقد است: قهرمان‌پروری لازم است و در روحیه مخاطبان تأثیر می‌گذارد. شخصیت‌هایی را که اروپاییان در تخیل خلق می‌کنند ما در واقعیت داشتیم، اما نتوانستیم برای مخاطبان بیان کنیم و این جزء نقطه ضعف‌های ماست.
مهیار چاره جوی
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹
پرونده کمیک‌استریپ/ ۱
چرا کمیک‌استریپ در ایران از اقبال کمی برخوردار است؟/ تفاوت‌های کمیک با دیگر هنرهای تصویری
مهیار چاره‌جوی تصویرساز، معتقد است: تا زمانی که از کمیک برای اثبات ایدئولوژی استفاده شود، آینده روشنی نخواهد داشت.